divendres, 21 d’abril del 2017

7. Dificultats a l'hora d'elaborar les diferents activitats

Hola!!!!
Després d’haver fet diferents activitats per conèixer millor el poble de Cadaqués, ens agradaria comentar que algunes d’elles ens han costat més de realitzar que d’altres.

A l’activitat didàctica 1, que es titula Coneguem mapes d'una part de l'Alt Empordà, concretament a la 1.1, vam dibuixar un mapa d’una zona de l’Alt Empordà que ens va semblar adequat per conèixer una mica els voltants de Cadaqués, però vam dubtar de si havíem de situar-hi més elements del paisatge o menys. I a l’activitat 1.2, ens va resultar una mica difícil saber distingir les diferents altituds de la zona. I també decidir quantes banderetes situar-hi amb diferents elements del paisatge. Vam tenir el dubte de si col·locar-n’hi moltes faria un exercici massa complicat, ja que abans també s’havien de diferenciar els tres nivells del territori. I, finalment, en vam situar 7, perquè vam pensar que eren dels més importants per conèixer bé la zona. I si es vol ampliar l’exercici, doncs se’n poden col·locar més mirant el mapa de l’activitat 1.1, en el qual n’apareixen 24.

Per fer l’activitat didàctica 2, anomenada Coneguem la zona de Cadaqués, hem après a utilitzar diferents programes que coneixíem poc, i algun que no coneixíem, i això ha fet que hi haguéssim de dedicar més temps del que ens pensàvem en un principi. A l’activitat 2.1, vam decidir que els alumnes haguessin de calcular una ruta des del centre de Cadaqués fins a Cap de Creus, tot i ser una ruta que fa molta gent i hi ha molta informació a Internet per fer-la, creiem que està bé que els alumnes l’aprenguin a calcular amb el Google Earth. I una vegada ho han fet, ja sabran com funciona per calcular-ne d’altres. I l’activitat 2.2, tot i que d’entrada sembla senzilla, quan es va investigant una mica, es va veient realment què és el que es demana. No tothom sap què hi havia fa 15 anys al Paratge de Tudela del Cap de Creus i què hi ha ara. I amb la utilització d’Ortofotos i diferents pàgines webs es pot descobrir i conèixer una part de la història d’aquella zona.

I per dur a terme l’activitat didàctica 3, que té el títol de La pressió turística està canviant la identitat del poble?, ens ha sigut difícil pensar en una problematització del municipi de la qual en poguéssim trobar informació. Hem hagut de dedicar molt de temps a cercar dades, a parlar amb diferents persones, a fer algunes trucades, etc. I també ens ha costat fer la dramatització. Cadascuna de nosaltres ens hem intentat posar en un rol diferent per poder representar una reunió en què es tracta el tema de què parlem, però no és fàcil. I a l’hora de gravar-lo, hem necessitat molta estona perquè surti mitjanament bé.


Així doncs, tot i les dificultats que ens hem trobat a l’hora de fer les diverses activitats, nosaltres hem intentat fer-les el millor possible i que siguin útils per totes les persones que les vulguin posar en pràctica. I esperem que al realitzar-les aprenguin moltes coses sobre aquest territori tan bonic!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada